Izobraževanje
NOVA EDICIJA POLETNE ŠOLE, KI RAZISKUJE KONCEPT PARAINTELIGENCE ZA ZDRUŽEVANJE OBLIKOVANJA IN ZNANOSTI
Na PiNI, v sodelovanju z Univerzo v Ljubljani, Fakulteto za oblikovanje Split in Inštitutom FH Joanneum Univerze za uporabne znanosti v Gradcu, organiziramo tretjo izdajo poletne šole Design+Science.
Prijave so podaljšane in odprte do 9. junija 2023. Za več informacij spremljajte designscience.school ali nas kontaktirajte na design.science@aluo.uni-lj.si.
Od 10. do 14. julija 2023 se bo v Ljubljani zbralo 21 udeleženk in udeležencev iz vsega sveta. Skupaj bomo raziskovali temo Parainteligence.
Izraz “para” pomeni “onkraj” ali “poleg” in se v kontekstu inteligence nanaša na vrsto inteligence, ki obstaja onkraj tistega, kar se običajno priznava kot inteligenco. Vključuje pojme, kot so intuicija, kreativnost in čustvena inteligenca, ki jih pogosto spregledamo v tradicionalnih definicijah inteligence. Po drugi strani se umetna inteligenca nanaša na inteligenco, ki jo prikazujejo stroji, programirani za simulacijo človeških kognitivnih funkcij, kot so učenje, sklepanje in reševanje problemov. Ko razmišljamo o inteligenci, običajno pomislimo na antropocentrične kognitivne sposobnosti, kot so reševanje problemov, logika in sklepanje. Vendar pa je inteligenca v resnici kompleksen in večplasten koncept, ki presega kognitivne sposobnosti. Na primer, glive, kot je sluzasta plesen Physarum polycephalum, kažejo tudi inteligentna vedenja, kot so navigacija, spomin in prilagajanje.
S kombinacijo predavanj, razprav in praktičnih delavnic si letos prizadevamo prenoviti definicijo inteligence, da bi razumeli in napovedali, kako se bo razvijala ter kakšne posledice bo imela za človeška in nečloveška bitja na tem planetu.
Boštjan Botas Kenda, kreativni vodja poletne šole, je predstavil idejo letošnje izdaje: “Z veseljem pričakujemo tretjo edicijo poletne šole, še posebej, ker vstopamo v fazo izkušenj. Poletno šolo Design+Science smo osnovali, ker verjamemo, da sodoben izobraževalni sistem potrebuje sproščene in dinamične načine prenosa znanja. Uspešni smo, ker združujemo institucije, posameznike in različne znanstvene ter umetniške pristope. Zahvaljujoč našemu spremljanju učinkov pred, med in po aktivnostih ustvarjamo odličen poligon za napredek. Ali ni to inteligentno? Goethe pravi: ‘Vse modre misli so že bile izrečene; kar je potrebno, je le poskusiti, da jih ponovno razmislimo.’”
Borut Jerman, vodja projekta RUK in naš predsednik, je nadaljeval: “Poletna šola Design+science je pomembna dejavnost znotraj projekta RUK, saj inovativno povezuje več deležnikov in pristopov – akademsko sfero z nevladnimi organizacijami, znanstvenim raziskovanjem in oblikovanjem, umetnostjo in znanostjo. Inteligenca se pogosto dojema kot izključno človeška značilnost. Vendar definicija sama – sposobnost pridobivanja in uporabe znanja ter veščin – nakazuje, da je inteligenca lahko veliko več kot to. Tako dojemanje je še toliko bolj absurdno, kjer smo obkroženi z živimi in neživimi inteligentnimi bitji. Udeleženci bodo soočeni z nalogo, da na inteligenco pogledajo iz različnih perspektiv in razmislijo o dekonstrukciji antropocentričnosti inteligence.”