Obvestila
USPOSABLJANJE NA TEMO PARTICIPATIVNE ZNANOSTI V BRUSLJU
V sklopu projekta DIVE IN smo izvedli že drugo usposabljanje na temo spodbujanja participativne znanosti na področju mladinskega dela tokrat v Bruslju. Usposabljanje je združilo predstavnice in predstavnike mladinskih centrov in mladinskih organizacij. Udeleženke in udeleženci so v petih dneh spoznali orodja in metodologije za nadaljnji razvoj koncepta participativne znanosti, kot tudi za multipliciranje metodologije le te.
S partnerji iz Italije in Hrvaške ter prisotnimi smo izvedli interaktivne vsebine v prostorih našega belgijskega partnerja, organizacije GLUON, ki s svojim delovanjem spodbuja sodelovanje med umetniki, znanostjo in tehnologijo. Spoznali smo organizacije, s katerimi sodelujejo in izvedli eksperimente različnih tehnik – od ustvarjanja baterije iz blata, izločanja DNK-ja iz banane, osnove programiranja z Arduinom in MK5, do vzgoje bakterij s škrobom krompirja. Na koncu usposabljanja so prisotni preizkusili svoje znanje z dijaki srednje šole, ki so nas obiskali na zadnji dan srečanja.
V sklopu projekta DIVE IN si želimo pokazati prav to, da je vsaka kuhinja lahko tudi laboratorij, da vsaka mlada oseba lahko spozna osnove programiranja in da prav vsak lahko sodeluje v procesu dvigovanja zaupanja v znanost in pridobivanja podatkov ter doprinosa k skupnemu cilju razumevanja znanosti in skupnega zbiranja podatkov.
Z vami delimo še pozitivne vtise dveh udeležencev usposabljanja:
Leon (24), Slovenija
DIVE IN, projekt, ki v srcu nosi participativno znanost, je nekaj, kar omenjena disciplina v teh časih močno potrebuje. V časih, ko ljudje izgubljajo zaupanje v strokovnost znanstvenikov, se poraja vprašanje, zakaj jih sploh potrebujemo? A kot sem sam, kljub lastnemu ozadju v strokovni bioznanosti, z udeležbo na DIVE IN treningih spoznal, jih še kako potrebujemo – ljudi, ki razmišljajo kritično, načelno, neustavljivo. Da raziščejo, kar je neznano in v ospredje postavijo vprašanje rešitve zastavljenega problema. DIVE N ne samo omogoča vzpostavljanje stika z znanostjo, pač pa aktivno sodelovanje z njo in njeno uporabo v vsakodnevnem življenju. Čudovita izkušnja, čudoviti ljudje, čudoviti spomini. Predvsem pa znanje, ki na pedestal postavlja lastno razmišljanje in ne slepo sledenje nepreverljivim podatkom. In to je tisto, kar me bo gnalo, da vse to predam naprej mladim. Da z roko v roki z znanostjo ustvarimo boljšo prihodnost.
Elsa (28), Italija
Menim, da je aktivno in neposredno vključevanje državljanov v znanstveno-raziskovalne dejavnosti, kot so zbiranje podatkov, faza načrtovanja ali razširjanje rezultatov, zelo inovativno raziskovalno orodje, saj omogoča izboljšanje spretnosti in znanja o temah, ki pogosto veljajo za težke ali oddaljene od vsakdanjega življenja. Menim, da je to odličen način aktivnega ozaveščanja družbe, poleg tega pa je to odlično orodje za otroke, ki lahko na lastni koži izkusijo, kako fascinanten in ne-nemogoč je svet znanosti. Še en pozitiven vidik tega pristopa je, da je družbena vključenost na prvem mestu, saj se ustvari mreža posameznikov, ki se združujejo s skupnim namenom. Usposabljanje v Bruslju je bila resnično čudovita izkušnja. Predane vsebine so bile zanimive in razumljive. Zelo zanimiv je bil tudi obisk interaktivnega muzeja “BEL-EXPO – Iniciativa o okoljevarstvenih ukrepih”. Tu smo spoznali, na koliko različnih načinov je mogoče otroke vključiti ter jim na zabaven način predstaviti okoljevarstvene ukrepe, področje globalnega segrevanja ter onesnaževanje zraka in zemlje. Najbolj pozitiven in prijeten vidik petih dni, ki sem jih preživela v Bruslju, je bilo spoznavanje številnih novih čudovitih ljudi in izboljšanje znanja angleščine.