Obvestila
ZA NAMI JE ČETRTA EDICIJA “DESIGN+SCIENCE SUMMER SCHOOL 2024”
Od 8. do 12. julija, smo v sodelovanju z Univerzo v Ljubljani, ALUO, Fakulteto za dizajn Split in FH Joanneum Univerzo za uporabne znanosti Graz, v Ljubljani, organizirali četrto izdajo poletne šole Design+Science.
20 udeleženk in udeležencev je raziskovalo temo Subverzivne realnosti. Izraz “subverziven” nakazuje namen rušenja uveljavljenega sistema. Ali res trenutnemu sistemu ni alternative?
Tema je zajemala razprave o sistemskih družbenih krivicah, okoljskih izzivih, političnih vprašanjih, zgodovinskem revizionizmu, kulturnih predsodkih in psiholoških obrambnih mehanizmih.
Poleg udeleženk in udeležencev je na poletni šoli več strokovnjakov predstavljalo lastne prakse in ideje skozi lečo subverzivnih realnosti. Publiko so navdihnili Dominique Sciamma (ustanovitelj prve šole oblikovanja na univerzi CY Cergy Paris University); Marina Klemenčič (Izr Dr, soustanoviteljica poletne šole); Gennaro Ascione (profesor sociologije in epistemologije družboslovja na Oddelku za humanistične in družbene vede Univerze “L’Orientale” v Neaplju); Alvaro Sanchis (oblikovalec in predavatelj na Politehnični univerzi v Valenciji); Rok Kranjc (neodvisni raziskovalec, pisatelj, prevajalec in urednik na področju politične ekologije); Birgit Bachler (avstrijska umetnica, oblikovalka in raziskovalka); Bojan Hadžihalilović (grafični oblikovalec in kreativni direktor iz Sarajeva, ustanovitelj podjetja Fabrika); Adela Glyn-Davies (multidisciplinarna oblikovalka in raziskovalka, ki se ukvarja s kompleksnostjo in sistemskimi praksami v smeri trajnostnega razvoja).
V slabem tednu je študentkam in študentom iz različnih delov Evrope uspelo oblikovati idejne projekte s področja subverzije črpanja naravnih virov, subverzije kapitalističnega sistema ter sistema hitre mode. Bili so razdeljeni v tri skupine; prva je pripravila idejni projekt z naslovom Terra (čut za naravo, ki ga vsak nosi v sebi), druga skupina se je osredotočila na predrugačenje kapitalizma preko spremembe idej o uspehu, osebni in kolektivni koristi. Ideja je rezultirala v manifestu, poimenovanem “Beeleafers”. Zadnja, tretja skupina pa je naredila spletno nakupovalno izkušnjo hitro-modne znamke “Sheit”, ki vsebuje integriran sistem svarilnih fotografij in opozoril, podobno kot prikazi na tobačnih izdelkih. Morda je ravno predrugačenje odnosa do hitre mode prvi korak na poti do bolj trajnostne družbene ureditve, h kateri so stremele vse tri skupine.
Veseli nas, da smo kljub vročinskemu valu, uspeli izvesti nepozabno četrto edicijo poletne šole D+S!